![]() | Wznowienie działalności gospodarczej |
Przedsiębiorca, który zamierza wznowić wykonywanie zawieszonej działalności gospodarczej jest zobowiązany wypełnić wniosek CEIDG-1 i zgłosić informację o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
Wniosek o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej dotyczący przedsiębiorcy zarejestrowanego w CEIDG można złożyć:
1. on-line – za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl), w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego ds. gospodarki lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wniosek należy podpisać podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
2. w dowolnym urzędzie gminy – osobiście lub przesłać listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).
W takim przypadku rozpatrzenie wniosku polega na przekształceniu go na formę dokumentu elektronicznego i przesłaniu do CEIDG. Czynności organu gminy związane z przyjęciem wniosku nie obejmują wpisu informacji o wznowieniu działalności gospodarczej do CEIDG, stąd od czynności tych nie przysługują środki odwoławcze.
Jeżeli wznowienie nie zostanie ujawnione na stronie CEIDG, oznacza to, że wniosek jest niepoprawny i będzie wymagał uzupełnienia lub skorygowania. Do uzupełnienia lub skorygowania wnioskodawcę wezwie organ gminy wskazując konieczne do usunięcia uchybienia w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Inne informacje
- pełnomocnictwo – złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej