
Burmistrz przyjmuje mieszkańców w środy od godz. 12.00 do 17.00, a w każdą pierwszą środę miesiąca przyjmowani są interesanci w sprawach związanych z gospodarką mieszkaniową.
Zadania i kompetencje Burmistrza Miasta:
- wykonywanie zadań organu wykonawczego Miasta;
- kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i reprezentowanie go na zewnątrz;
- przygotowywanie i wykonywanie budżetu;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- prowadzenie spraw zwykłego zarządu majątkiem Miasta, zaciąganie zobowiązań finansowych do wysokości ustalonej przez Radę;
- informowanie mieszkańców o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społeczno-gospodarczej Miasta i wykorzystaniu środków budżetowych;
- nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Urzędu;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec osób zatrudnionych w Urzędzie oraz wobec Dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych;
- gospodarowanie środkami na wynagrodzenia pracowników Urzędu oraz innymi będącymi w dyspozycji Kierownika Urzędu;
- rozstrzyganie o zakresie działania wydziałów w razie powstania sporu kompetencyjnego w Urzędzie;
- wydawanie zarządzeń w ramach wykonywania zadań Kierownika Urzędu;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na zasadach uregulowanych w przepisach prawa;
- ogłaszanie budżetu Miasta i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie właściwym organom nadzoru uchwał Rady;
- przedkładanie Radzie sprawozdań z działalności finansowej Miasta;
- przedstawianie Radzie corocznego raportu o stanie Miasta;
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności;
- podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych podmiotów;
- sprawowanie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta;
- wykonywanie zadań z zakresu spraw obronnych; przedkładanie wniosków o zwołanie sesji Rady;
- wykonywanie funkcji Zgromadzenia Wspólników w jednoosobowych spółkach Miasta;
- wykonywanie zadań określonych w przepisach prawa oraz w uchwałach Rady.
Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Urzędu Stanu Cywilnego;
- Referatu Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych;
- Straży Miejskiej;
- Referatu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych;
- Zespołu Radców Prawnych;
- Inspektora Ochrony Danych;
- Audytora Wewnętrznego;
- Stanowiska ds. BHP;
- Stanowiska ds. obsługi przedsiębiorców;
- Rzecznika Prasowego;
- Ekodoradcy;
- Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

Robert Smuga
Pierwszy Zastępca Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki
25 759 53 11, 759 53 00
Pierwszy Zastępca Burmistrza przyjmuje mieszkańców w środy od godz. 12.00 do 17.00
Zadania i kompetencje Pierszego Zastępcy Burmistrza Miasta:
- współudział w opracowywaniu i realizacji programów gospodarczych Miasta;
- zapewnienie efektywnego, terminowego i zgodnego z prawem wykonywania zadań przez podległe Wydziały i miejskie jednostki organizacyjne;
- koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych Wydziałów i jednostek organizacyjnych Miasta w celu skutecznej realizacji zadań, a w szczególności:
- ustalanie zadań, w tym inwestycji i remontów przewidzianych w budżecie Miasta do wykonania i finansowania w danym roku budżetowym;
- akceptowanie materiałów kierowanych do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta;
- dokonywanie okresowych ocen stopnia i prawidłowości wykonywania zadań powierzonych podległym Wydziałom i jednostkom organizacyjnym Miasta;
- zapewnienie realizacji uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza przez podległe Wydziały i jednostki organizacyjne;
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad podległymi Wydziałami i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków finansowych do budżetu Miasta na realizację zadań Miasta, w szczególności na zadania inwestycyjne;
- efektywne, oszczędne i celowe gospodarowanie środkami budżetu Miasta i składnikami mienia komunalnego;
- podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw mających na celu podwyższanie jakości pracy podległych Wydziałów;
- wykonywanie innych zadań na podstawie odrębnych pełnomocnictw i upoważnień.
Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Inwestycji i Rozwoju Miasta;
- Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości;
- Wydziału Gospodarki Komunalnej;
- Zarządem Gospodarki Komunalnej - miejskiej jednostki organizacyjnej.

Katarzyna Łaziuk
Drugi Zastępca Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki
25 759 53 11, 759 53 00
Drugi Zastępca Burmistrza przyjmuje mieszkańców w środy od godz. 12.00 do 17.00
Zadania i kompetencje Drugiego Zastępcy Burmistrza Miasta:
- współudział w opracowywaniu i realizacji programów strategicznych Miasta;
- zapewnienie efektywnego, terminowego i zgodnego z prawem wykonywania zadań przez podległe Wydziały i miejskie jednostki organizacyjne;
- koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych Wydziałów i jednostek organizacyjnych Miasta w celu skutecznej realizacji zadań, a w szczególności: ustalanie zadań, w tym programów edukacyjnych, kulturalnych i społecznych przewidzianych w budżecie Miasta do wykonania w danym roku budżetowym, akceptowanie materiałów kierowanych do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta, dokonywanie okresowych ocen stopnia i prawidłowości wykonywania zadań powierzonych podległym Wydziałom i jednostkom organizacyjnym Miasta;
- zapewnienie realizacji uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza przez podległe Wydziały i jednostki organizacyjne;
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad podległymi Wydziałami i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków finansowych do budżetu Miasta na realizację zadań Miasta, w szczególności na zadania oświatowe, kulturalne i społeczne;
- efektywne, oszczędne i celowe gospodarowanie środkami budżetu Miasta;
- podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw mających na celu zapewnienie wysokiej jakości życia mieszkańców;
- wykonywanie innych zadań na podstawie odrębnych pełnomocnictw i upoważnień.
Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Kultury, Sportu i Komunikacji Społecznej;
- Wydziału Oświaty;
- Zespołu ds. strategii i pozyskiwania funduszy;
- Stanowiska ds. informacji europejskiej;
- miejskich jednostek organizacyjnych - Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Muzeum Ziemi Mińskiej, Miejskiego Domu Kultury; Miejskiej Biblioteki Publicznej;
- placówek oświatowych.

Zadania i kompetencje Sekretarz Miasta:
- zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych umożliwiających sprawną realizację zadań Urzędu;
- współudział w zarządzaniu zespołem pracowniczym Urzędu Miasta obejmujący, w szczególności: określanie i zatwierdzanie opisu stanowisk pracy w Urzędzie, proponowanie wymagań dla kandydatów na wolne stanowiska, koordynowanie i udział w procedurze naboru na stanowiska, nadzorowanie procesu adaptacji zawodowej pracowników nowo zatrudnionych oraz organizowanie egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, zapewnianie warunków rozwoju zawodowego pracowników, w tym kierowanie pracowników na szkolenia, wdrażanie systemu ocen pracowniczych, przedstawianie propozycji w zakresie awansowania pracowników oraz poziomu wynagrodzenia pracowników Urzędu;
- nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
- projektowanie i wdrażanie rozwiązań organizacyjnych usprawniających funkcjonowanie kontroli zarządczej;
- nadzorowanie prawidłowego rozpatrywania spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego działania;
- projektowanie i koordynowanie systemu obiegu dokumentów w Urzędzie zapewniającego ciągłość działania, w szczególności w zakresie przyjmowania, tworzenia i wysyłania dokumentów elektronicznych;
- koordynowanie i nadzorowanie spraw dotyczących udzielania informacji publicznej, rozpatrywania petycji, skarg i wniosków oraz interwencji poselskich i interpelacji radnych;
- kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej w Urzędzie oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji;
- koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem materiałów pod obrady Komisji Rady oraz sesji Rady Miasta;
- zapewnienie prawidłowego przebiegu procesów legislacyjnych w Urzędzie Miasta;
- koordynowanie działalności kontrolnej wykonywanej przez pracowników Urzędu w ramach uprawnień kontrolnych Burmistrza Miasta oraz nadzorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych;
- dbanie o przestrzeganie przez pracowników Urzędu Kodeksu Etyki pracowników Urzędu Miasta Mińsk Mazowiecki;
- współpraca z Radą Miasta oraz Komisjami Rady Miasta;
- koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów, referendów i spisów;
- wykonywanie innych zadań, zleconych przez Burmistrza Miasta.
Sekretarz Miasta sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Organizacyjnego;
- Biura Rady Miasta;
- Referatu Administracyjnego;
- Zespołu ds. Kontroli.

Zadania i kompetencje Skarbnika Miasta:
- zapewnienie realizacji zadań finansowych Miasta;
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości, ewidencji majątku Miasta i obsługi księgowej budżetu Miasta;
- wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;
- nadzorowanie całokształtu prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu Miasta oraz dokonywaniem zmian w budżecie;
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu, poprzez wykonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów oraz bieżącej i następnej kontroli operacji będących przedmiotem księgowań;
- kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
- zapewnienie prawidłowych sprawozdań finansowych oraz sprawozdania z wykonania budżetu;
- zapewnienie terminowego ściągania należności i regulowania zobowiązań;
- zapewnienie weryfikacji umów pod względem zgodności z uchwałą budżetową i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Burmistrza;
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie kontroli finansowej i obiegu dokumentów finansowych oraz opracowywanie przepisów wewnętrznych w tym zakresie;
- przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o finansach Miasta;
- opiniowanie projektów zarządzeń Burmistrza i projektów uchwał Rady dotyczących powstania zobowiązań finansowych dla budżetu Miasta;
- nadzorowanie prawidłowego i terminowego rozliczania jednostek organizacyjnych z otrzymanych środków z budżetu Miasta;
- zapewnienie koordynacji budżetu Miasta z innymi źródłami finansowania zadań Miasta;
- wykonywanie zadań kierownika Wydziału Finansowego.