logo

Miasto
Mińsk Mazowiecki

Accessibility
BIP EPUAP European Union
Załatw sprawęKontakt

    Sprawy społeczne

    Napis MKRPA nad poziomą linią przechodzącą przez dwa splecione koła, na czarnym tle.

    Skład Komisji

    Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2277 z późn.zm.)

    W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, które przejawiają inicjatywę i aktywność w realizowaniu planowanych zadań.

    Zasady i tryb działania Komisji określa Regulamin Pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mińsku Mazowieckim.

    Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, a w przypadku, kiedy jest to niemożliwe, Zastępca Przewodniczącego, albo upoważniony przez Przewodniczącego Członek Komisji.

    Burmistrz Miasta Mińsk Mazowiecki Zarządzeniem Nr 375/151/20 z dnia 30 lipca 2020 roku zmienionym Zarządzeniem  Nr 531/216/21 z dnia 25 lutego 2021 roku, Zarządzeniem Nr 154/54/24 z dnia 13 listopada 2024 roku oraz Zarządzeniem Nr 238/82/25 z dnia 29 stycznia 2025 roku ustalił obecnie obowiązujący skład Komisji.

    Skład osobowy Komisji:

    1. Bożena Macheta – Przewodnicząca Komisji;
    2. Bożena Zagórska – Zastępca Przewodniczącej Komisji;
    3. Elżbieta Andrzejewska – członek;
    4. Ewa Mostowska – członek;
    5. Monika Pamrowska – członek;
    6. Edyta Rutkowska – członek;
    7. Anna Nowicka – członek.

    Zadania Komisji

    Komisja realizuje zadania w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych wynikające z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, które obejmują w szczególności:

    • inicjowanie działań w zakresie realizacji zadań własnych samorządu związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych;
    • podejmowanie czynności zmierzających do zobowiązania osoby uzależnionej od alkoholu do poddania się leczeniu w zakładzie leczenia odwykowego;
    • opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych pod względem zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miasta, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy (limit i lokalizacja punktów, w których sprzedawane i podawane są napoje alkoholowe);
    • kontrolę przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych (na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki);
    • podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

    Podstawą działalności Komisji jest uchwalany corocznie przez Radę Miasta, Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na terenie Miasta Mińska Mazowiecki.

    Komisja zbiera się na posiedzeniach, związanych z rozpatrywaniem spraw dotyczących realizacji Programu, opiniowaniem postanowień dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz rozpatrywaniem innych wniosków wpływających do Komisji.

    Komisja realizuje zadania Programu w czterech podkomisjach:

    • podkomisji ds. motywowania do leczenia,
    • podkomisji ds. działań profilaktyczno-edukacyjno-informacyjnych,
    • podkomisji ds. pomocy terapeutycznej i psychologicznej,
    • podkomisji ds. kontroli przestrzegania przepisów prawa w zakresie sprzedaży, reklamy i promocji napojów alkoholowych.

    Powrót