Nawigacja
AKTUALNOŚCI CZERWIEC 2025
Ogłoszenie o kontroli umów
Kontrola umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy
Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki kontroluje, czy właściciele nieruchomości, którzy są zwolnieni z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, posiadają umowę na odbiór takich odpadów. W związku z tym prosimy właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Miasta Mińsk Mazowiecki o dostarczenie do Urzędu Miasta kserokopii dowodu posiadania takiej umowy i dowodu opłat za tę usługę.
Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki ma obowiązek prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy tj. właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. Nieruchomości niezamieszkałe to takie, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, m.in.: sklepy, budynki usługowe i biurowe, warsztaty, kwiaciarnie, przedsiębiorstwa produkcyjne, instytucje pożytku publicznego i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
W związku z powyższym przeprowadzamy kontrolę wypełniania przez wyżej wymienionych właścicieli posesji obowiązku podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych.
Zwracamy się do właścicieli nieruchomości, od których nie są odbierane odpady komunalne w systemie miejskim, o dostarczenie do Urzędu Miasta Mińsk Mazowiecki w celu kontroli:
- dowodu posiadania umowy na odbiór odpadów komunalnych,
- dowodu uiszczania opłat za ww. usługi za ostatnie 3 miesiące.
Kserokopię dokumentów lub skany należy złożyć w Urzędzie Miasta Mińsk Mazowiecki w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy urzędu, przesłać pocztą tradycyjną lub przesłać drogą elektroniczną przez przez ePUAP, e-Doręczenia.
Właściciele posesji, którzy nie dostarczą wyżej wymienionych dokumentów do urzędu do 15 czerwca 2025 r. wraz z wypełnionym zgłoszeniem do gminnej ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych (plik formularza w załączeniu) zostaną wezwani do okazania umowy.
Kontakt: Wydział Gospodarki Komunalnej, tel. 25 759 53 54.
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 r., poz. 399 t.j.) gminy mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy. W związku z powyższym Miasto Mińsk Mazowiecki przeprowadza kontrolę wypełniania przez właścicieli posesji z terenu miasta Mińsk Mazowiecki obowiązków wynikających z art. 5 ust. 1 pkt 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 t.j.). Zgodnie z wymogiem art. 6 ust. 5aa ww. ustawy kontrola przeprowadzana jest raz na dwa lata.
- Formularz zgłoszenia (PDF) 793.27kB
Kontakt
Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki ul. Konstytucji 3 Maja 1 05-300 Mińsk Mazowiecki tel. +48 25 759 53 00, 11 fax +48 25 758 40 25 e-mail boi@umminskmaz.pl www.minsk-maz.pl |
Pracujemy: Płatność bezgotówkowa w kasie Urzędu Miasta
|
Portal Usług Elektronicznych: https://e-minskmaz.pl
Informacja o sposobach komunikacji - kliknij